תמיד שואלים אותי איזו מצלמה כדאי לקנות? ״שמעתי שקנון הכי טובים!״, ״יש בכלל הבדל בין ניקון לסוני?״
בואו נעשה סדר בעולם המסובך הזה עם האופציות האין-סופיות ונבין איך בוחרים מצלמה.
רכישת מצלמה מזכירה את הקניה הראשונה לפני הגיוס, יש חשש שהמוכר ינסה לדחוף לנו מוצרים לא רלוונטיים ובשל חוסר הידיעה נקנה אותם. בדיוק בשביל זה כתבתי את המדריך לבחירת המצלמה

בואו נשבור רגע מיתוס
- נתחיל מזה שאין חברה שהיא יותר טובה מהשניה.
לכל חברה יש דגמים התחלתיים, מתקדמים ומקצועיים. אם משווים בין חברות בדגם באותה הרמה האיכות תהיה דומה. אם נכנסים לדקויות של כל דגם אז כן לכל אחד יהיה יתרון וחסרון שלחברה השניה יהיה חסר אבל בסך הכל הדגמים די זהים.
- מיתוס נוסף שחייב לנפץ הוא המחיר. גם אם תחליטו לרכוש את המצלמה היקרה ביותר שיש ולהתחיל איתה זה לא יהפוך אתכם לצלמים טובים יותר. זה יקנה לכם נוחות, אולי איכות יותר טובה אבל בשלב כזה התחלתי אינכם תרגישו בהבדל גדול.
אז מה קובע תמונה טובה ואיכותית?
קודם כל אנחנו! קודם כל הראיה הצילומית שלנו. המצלמה והעדשה זה רק כלי עזר שעוזר לנו להוציא את הרעיון מהראש החוצה לביצוע התמונה.
אה הבנתי! אז בכל זאת בוחרים מצלמה?
אנחנו צריכים לשאול את עצמנו ארבע שאלות:
- תקציב – איזה תקציב אנחנו רוצים?
- מטרה: לאיזו מטרה אני רוצה לקנות מצלמה? בשביל לתעד את הטיולים עם המשפחה? או בשביל להפוך את התחום למקצוע?
- ז׳אנר מועדף: איזה ז׳אנר אני אוהב/ת לצלם?
- והאם יש העדפה לחברה מועדפת?

מבולבלים? גם אנחנו! אבל בואו נעשה רגע סדר
- כדאי לחשוב על תקציב מראש, שימו לב שעלות רכישת המצלמה בדרך כלל לא כוללת את עלות העדשה ושאר האקססוריז שמסביב. להתחלה הייתי משקיע סביב ה3,000-4,000 ש״ח. הציוד יספיק לכם למצלמה בסיסית טובה אך לא בסיסית מדי ועדשה שנוח ללמוד עליה.
- לא בטוחים אם המטרה שלכם היא לעסוק בצילום באופן מקצועי או כתחביב? זאת שאלה שרק אתם יכולים לענות עליה. המלצה שלי, תקחו מצלמה בסיסית ועדשה עם טווח ראייה שנוח לתרגל איתה – זכרו תמיד אפשר לשדרג ציוד.
- כשמדברים על הז׳אנרים לפעמים זה עשוי להיות מבלבל ואף מלחיץ. מה אם אני עוד לא יודע איזה ז׳אנר אני אוהב/ת לצלם? מעולה! גם לזה יש פתרון. אני מציע לכם להתמקד במצלמה בסיסית טובה ועדשה עם טווח נוח ללמוד ולתרגל עליה. (פירוט בהמשך)
- לפני שאני רכשתי את המצלמה שלי חבר הלווה לי את מצלמת הניקון הישנה שלו. אחרי חודש של התנסות הייתי צריך להשיב לו את המצלמה והלכתי לאחת מרשתות המכירה לרכוש לראשונה את המצלמה שלי. בחנות ביקשתי לקנות מצלמת ניקון דומה למה שהלוו לי ונאמר לי שהייתה הצפה במפעלים של ניקון עקב סופת צונאמי ושאלו אותי אם איכפת לי שזה יהיה קנון ואמרתי להם שלא איכפת לי. למה אני מספר לכם? אל תנעלו על חברה מסוימת כי אמרו לכם, במיוחד שאתם לא מכירים את דגם ספציפי. אם באתם מכוונים מראש עם דגם ספציפי כי חקרתם אותו אז לכו על זה עד הסוף. אך ברוב הפעמים צלמים מתחילים מבולבלים מהמבחר הגדול שקיים ומתייעצים עם המוכר.
לא הסתדרתם ואתם רוצים עזרה? בשמחה!
תוכלו ליצור איתי קשר ולקבל שירות אישי VIP לבחירת דגם מצלמה, עדשה, ציוד נלווה וחנות בעלות משתלמת במיוחד של 130 ש״ח*
*משך השירות הינו עד 7 ימי עסקים