חמשת הטיפים לצילום טוב יותר מהטלפון

״המצלמה הטובה ביותר היא המצלמה שנמצאת איתך״ (צ׳ייס ג׳רוויס)

אני מאוד מאמין במשפט הזה. לא משנה כמה כסף נשקיע, במצלמה הטובה ביותר, בעדשה החדה ביותר אם בסופו של דבר ברגע האמת, כשאני רוצה לצלם תמונה של הרגע המכריע {קישור לכתבה על צילום הרגע המכריע}, רגע כזה שלא יחזור על עצמו המצלמה הטובה ביותר היא זאת שתהיה עלי ותהיה זמינה.

 

אז אם כבר לצלם מהפלאפון בואו נלמד חמישה טריקים וטיפים לצילום מוצלח יותר.

1. ניקיון – נקו את עדשות המצלמה לפני כל צילום!

הפלאפון מתחכך במהלך היום עם הרבה לכלול שמצטבר מכיס המכנס, שולחן וכל מקום שהוא מגיע אליו. ניקוי פשוט בעזרת חלקה הפנימי של החולצה שלנו או מטלית משקפיים מיקרופייבר למתקדמים יעשה את העבודה והשיפור – מיידי.

 

2. אור – חומר הגלם של עולם הצילום זה אור. לעולם לא ראינו תמונה שחורה ואמרנו לעצמנו ״וואו! איזה יופי! כזאת תוצאה אני רוצה להשיג״.

למה אני מתעכב על מהו חומר הגלם של עולם הצילום? כי אנחנו חייבים לעבוד נכון עם האור. אנחנו נשתדל לצלם תמונות כאשר האור נמצא מאחורינו או מצדדינו אך לא מולנו. הפעם היחידה שנרצה לצלם מול השמש היא בצילומי צללים – המדריך המלא ליצירת צללית.


צילום אוכל מהטלפון

3. זום – לרובנו יש לפחות שתי עדשות בטלפון ולחלקנו אפילו שלוש עדשות – 0.5, 1, 2 .

מה זה אומר ואיך עוברים מעדשה לעדשה מבלי לפגוע באיכות הצילום?

* עדשת 0.5 היא זווית סופר רחבה, זווית שניתן לראות בה הרבה פרטים, משתמשים בה לצילומי נוף, צילומי מבנים ומקומות קטנים שרוצים להגדילם. שימו לב שזו עדשה מעוותות.

* עדשת 1.0 היא זווית רחבה אך לא מאוד, היא אינה מעוותת כמו העדשה 0.5. היא העדשה העיקרית שאיתה נצלם לרוב את היומיום שלנו, חברים, אוכל, טיולים ועוד.

* עדשה 2.0 היא זווית צרה, רואה יותר למרחק, זאת עדשה מקרבת ומגדילה. היא לא קיימת בכל הטלפונים, היא קיימת בעיקר בדגמי הפרו. בעדשה הזו אני אוהב לצלם אוכל, חברים, משפחה ועוד. זאת עדשה שמאוד מחמיאה מבחינת הפרספקטיבה הצילומית ויותר קל לא להכניס פרטים שלא לצורך.

המעבר בין הזוויות מתבצע על ידי לחיצה במסך בחלקו התחתון על כל אחת מהעדשות ולא על ידי זום עם האצבעות. הסיבה לכך צילום אופטי וצילום דיגיטלי מוזמנים לקרוא על צילום אופטי, צילום דיגיטלי ומה שבניהם {קישור למאמר}.

אם אני עובר בין העדשות על ידי לחיצה על על העדשות אני בהכרח אצלם אופטית. צילום אופטי הוא הצילום עם האיכות המיטבית. אם אני אעבור בין העדשות על ידי הגדלה שרירותית של התמונה בזמן הצילום אני עלול לצלם בזום דיגיטלי, תמונה שהאיכות שלה נמוכה מהצילום האופטי.

 

4. גובה הצילום זה מחבר אותנו ישירות ליצירתיות. אנחנו כל היום רואים דברים מזווית הראייה שלנו, מגובה העיניים שלנו. יש לנו אפשרות להראות תמונות וסיטואציות מזוויות שאיננו רואים ביום יום. אם זה מזווית מאוד נמוכה או זווית עילית (טופ שוט). זאת אחלה דרך להביע את היצירתיות שלכם ולהראות את המציאות בזווית מיוחדת.

 

5. זהירות! טיפ זהב לפניכם – בואו נלמד איך להפוך תמונה יפה לוואו!

יש תורה שלמה של אופן סידור הפרטים בפריים – קומפוזיציה (מוזמנים לקרוא על חוקי הקומפוזיציות) {קישור לקומפוזיציה} אבל החוק המרכזי הוא חלוקת הפריים לשלישים. העין שלנו אוהבת מאוד את החלוקה הזו. זה יכול להיות 1/3 שמיים ו2/3 קרקע ולהיפך. זה יכול להיות 1/3 דשא, 1/3 הרים ו1/3 שמיים. העיקר שתהיה חלוקה. ניתן להכנס להגדרות המצלמה ולהגדיר שתצוגת הצילום תחולק לשלישים וכך יהיה נוח יותר לצלם מבלי לדמיין איפה השליש עובר.
רוצים ללמוד עוד ? לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים על הסדנא המלאה

 

אהבתם? אשמח שתשתפו בשביל שעוד חברים יהנו!

מרגישים שמשהו חסר פה? כתבו לי ואשמח להוסיף עוד תוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *