כלל אצבע לצילום מכף היד
רובנו מצלמים תמונות מכף היד – כשהמצלמה מונחת על כף ידנו ולא מונחת על חצובה או כלי משען אחר.
ישנו כלל אצבע לצילום האיטי ביותר שאנחנו יכולים לצלם בכדי לקבל תמונה חדה (קפואה) ללא מריחה.
למה צריך כלל אצבע?
גם כשאנחנו מרגישים הצלמים היציבים ביותר אנחנו עדיין לא יכולים לצלם אובייקטים בחשיפות מאוד ארוכות (לדגמא: 5 שניות) מבלי לזוז.
למה? כיוון שהדם עובר, הגוף מעט רועד ולכן באופן טבעי יש רעידות שמשפיעות באופן ישיר על הצילום שלנו.
על איזו מהירות אני צריך לצלם?
נתחיל בזה – השאלה כאן היא לא “מהי המהירות המומלצת לצילום”,
אלא מהי המהירות האיטית ביותר שבה עדיין אפשר להפיק תמונה חדה וקפואה.
ברגע שיורדים מתחת למהירות הזו – הסיכון שהתמונה תצא מרוחה עולה משמעותית.
כלל האצבע - גזור ושמור
מהירות הצילום האיטית ביותר לצילום מכף היד – אחד משני התנאים הבאים:
- מהירות צילום של 1/60 לשניה
- או מהירות 1 חלקי אורך המוקד
המהירות הגבוהה מבניהם
אורך מוקד | מהירות האיטית ביותר | הסבר | 18 מ”מ
35 מ”מ 50 מ”מ 70 מ”מ 100 מ”מ | 1/60
1/60 1/60 1/80 1/100 | אורך המוקד קטן מ60 ולכן המהירות היא 1/60
אורך המוקד קטן מ60 ולכן המהירות היא 1/60 אורך המוקד קטן מ60 ולכן המהירות היא 1/60 אורך מוקד 70 גדול מ60, אין 1/70 במצלמה לכן מצלמים על 1/80 |
|---|
הכלל תקף לכל סוגי האובייקטים?
לגמרי לא! אנחנו צריכים להתאים את המהירות שלנו בהתאם למהירות האובייקט.
הרי מהירות הצילום עבור מירוץ אופנוענים היא לא אותה מהירות כמו לצלם צב
דגש חשוב
זה שכלל האצבע הוא 1 חלקי אורך המוקד או 1/60 הגובה מבניהם – זה לא אומר שזאת המהירות שאנחנו מצלמים בה, אלא זה הגבול התחתון שאותו לא עוברים ואנחנו יכולים לצלם במהירות גבוהה יותר
המאמר עשה לכם חשק לקנות חצובה?